Internet-markkinoinnissa sanotaan: “Content is King”.

08.04.2020
   Internet-markkinoinnissa sanotaan: “Content is King”.

Internet-markkinoinnissa sanotaan: "Sisältö on kuningas"( Content is King). Siksi arvokkaan sisällön luominen on tärkein toiminta verkkokaupan markkinoinnissa. Yksi parhaista tavoista luoda uutta sisältöä on tietysti blogi!

Tässä on joitain parhaita käytäntöjä, joiden avulla voit kirjoittaa joka kerta täydellisiä blogitekstejä:



  • Tiedä mistä puhut. On erittäin vaikeaa kirjoittaa aiheista, joista et jaa paljon. Jos sinulla on intialainen mauste blogi, ole intialaisten mausteiden asiantuntija. Jos pidät viiniblogia, ole viiniasiantuntija jne. Jos et vielä pidä itseäsi asiantuntijana, blogin luominen auttaa sinua tulemaan sellaiseksi. Yritysten, jotka pelkäävät brändinsä puolesta, tulisi tietysti käyttää bloggaajaa, jolla on asiantuntemusta heti ensimmäisestä viestistä lähtien.



  • Tiedä kenen kanssa puhut. Tämä on hyvin tärkeää. Huippujohtajien tyyli ei sovi koululaisille, eikä koululaisten tyyli sovi huippu johtajille. Etsi mahdollisimman pieni kohderyhmä, jolle blogi on suunnattu ja kirjoita vain heille ja juuri niin kuin he tykkäävät.

 

  • Keskustele ihmisille tärkeistä aiheista.

 

  • Ratkaise ongelma. Mitä hyötyä postauksesta on lukijalle? Mitä arvoa hän saa siitä? 

                                            

  • Tee avainsana-analyysi. Yksi parhaista tavoista löytää ihmisiä liikuttavia aiheita on tehdä avainsana-analyysi ja selvittää, mihin ongelmiin he jo etsivät ratkaisua hakukoneissa? Nyt sinun tarvitsee vain tehdä analyysi ja aloittaa ongelmien ratkaiseminen alusta.



  • Surffaa foorumeilla. Selaa ammatti foorumeilla ja katso, mistä ihmiset kysyvät neuvoja. Mikä heitä huolestuttaa? Esimerkiksi vauvatarvikkeita myyvä verkkokauppa voisi jatkuvasti seurata erilaisia ​​naisten foorumeja. Etsi häiriötekijät, anna neuvoja blogissasi, vastaa heille lyhyesti keskustelupalstalla ja ohjaa heidät blogiisi, jossa keskustelet aiheesta tarkemmin.

 

  • Etsi inspiraatiota ulkomailta. Käy ulkomaisissa blogeissa samasta aiheesta ja selvitä, mistä he kirjoittavat, mitkä ovat heidän suosituimmat viestinsä. Kirjoita nyt samoista aiheista blogiisi ja katso, kuinka kävijämäärät alkavat nousta.



  • Selvitä postauksen tarkoitus. Pitäisikö postauksen olla ajaton ja ikivanha, lukea uudestaan ​​ja uudestaan ​​aika ajoin? Vai pitäisikö sen olla enemmänkin mukava inspiraatio pommi tai tavallinen postaus, joka näyttää brändisi hyvät puolet? Tiedä mitä haluat saavuttaa ja toimi sen mukaisesti.

 

  • Ole ainutlaatuinen. Useimmissa tapauksissa riittää, että olet kysynyt oman kohderyhmältä, mitä he haluavat. Useimmat markkinoijat ovat niin älykkäitä, että he eivät kysy asiakkailtaan mitään. Älä ole fiksu! Kysy!




  • "Keltaiset" houkuttelevat otsikot. Useimmat ihmiset päättävät, lukevatko julkaisun otsikon perusteella. Jos se on sekava ja tylsä, kukaan ei vaivaudu lukemaan eteenpäin. Siksi otsikon on oltava erittäin houkutteleva. Otsikon tulee sisältää arvo, jonka lukija haluaa saada. Siinä voi olla neuvoja, kuinka tehdä jotain tai säästää aikaa.

 

  • Tee lukemisesta mukavaa. Yksi bloggaajien suurimmista virheistä on täysin epäsystemaattinen sisältö. Käytä erikokoisia otsikoita, sisennä 3-4 rivin välein, vähintään 12px fontti, tumma teksti valkoisella taustalla, luettelot numeroilla ja pisteillä, tärkeä lihavointi jne. Esimerkiksi henkilökohtaisesti luovun melko usein huonosti rakennettujen postauksien lukemisesta

 

  • Käytä kuvia ja kuvien allekirjoituksia. Usein ensimmäinen asia, jonka näet, on viestin otsikko ja havainnollistava kuva. Siksi kuvan on oltava erittäin hyvä, koska silloin henkilöön kohdistuu vielä enemmän kiinnostusta ja hän lukee eteenpäin.



Lopeta jokainen viesti selkeällä kutsulla. Jokaisen viestin lopussa tulisi olla luonnollisesti kehitetty ns. Call To Action, eli kutsu toimintaan. Jos haluat, että lukijoiden keskuudessa syntyy keskustelua, virkistä sitä. Jos haluat heidän liittyvän postituslistalle, kutsu heidät. Jos haluat myydä tuotteesi, tee tarjous. Älä jätä lukijoita vain roikkumaan ilmaan!